pondělí 27. června 2016

RECEPT: Tuňákové sušenky


Už jste si někdy říkali, že už vás nebaví kupovat různé pamlsky, ve kterých vlastně ani nevíte, co je? Nebo je vaše spotřeba pamlsků příliš velká? Zkuste svému psíkovi nějaké pamlsky upéct, třeba tuňákové sušenky.


Ingredience:


  • Hrnek mouky (rýžové, kukuřičné, celozrné žitné nebo jakékoli podobné mouky)
  • Hrnek ovesných vloček
  • Plechovka tuňáka (buď v rostlinném oleji nebo ve vlastní šťávě)
  • 1/3 hrnku vody 


Postup:

Ovesné vločky rozmixujeme na ovesnou mouku a smícháme s moukou a tuňákem. Vodu přidáme podle potřeby, abychom získali tužší těsto, které půjde rozválet a vykrajovat.

Pomoučníme si vál a těsto rozválíme na plát, dělejte to raději po troškách, jelikož těsto má tendence se trhat, tak ať se s tím tolik netrápíte. Z těsta následně vykrajujeme různé tvary (ty si zvolte podle potřeby, pro menší psíky můžete vykrajovat menší, pro větší psy větší). Já vždycky vykrajuji větší i menší tvary najednou, abych využila co největší množství těsta na jedno vykrájení.

Výsledné sušenky jdou po upečení dobře lámat, takže pokud se vám nechce se sušenkami vykrajovat, můžete těsto jednoduše nakrájet nožem.

Sušenky pečeme v troubě vyhřáté na 175°C, 15-20 minut (do zlatova).

A voilá pamlsky jsou hotové

osobně doporučuji vykrajovat větší i menší tvary, abyste se s tím nebabrali půl dne
Hlavní pomocník a ochutnávač je vždy po ruce :)

Dejte mi do komentářů vědět, jak se vám sušenky povedly a především jak chutnaly vašim hafanům :)

3 komentáře:

  1. Ahoj, velmi děkuji za recept.Chlupáčům velmi chutnalo a rozhodně jsem recept nepekla naposled.Jen jsem se chtěla zeptat, jak dlouho je mohou skladovat ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že chlupáčům sušenky chutnaly :)
      No, většinou nám vydržely tak týden, maximálně dva, víc asi ne...a byly v pohodě...pokud je člověk upeče tolik, že jsou fakt křupavé, tak se podle mě vysuší a déle vydrží...a skladovala jsem je ve vzduchotěsné krabičce...takže zatím se mi nestalo, že by se zkazily :)

      Vymazat
  2. Já je pekla úplně do sucha a pak měla v krabičce od zmrzliny a vydrzely asi 2 měsíce, než jsme je zdělali...A nezdálo se, že by nevydržely ještě déle 😉

    OdpovědětVymazat

O mně

Jmenuji se Jaina, jsem grafička, amatérská fotografka, milovnice psů a především majitelka borderáka jménem Mojo. Mezi mé největší zájmy patří kynologie, etologie psů a chovatelské potřeby a o tom všem také jsou mé články.

Máte-li nějaký dotaz, nápad na článek, či recenzi, nebo nějaké připomínky, napište mi do komentářů, na mail nebo třeba na facebooku.

@pawsitive notes 2015-2020

Osvětové články




Doporučuji